Tuesday, February 17, 2015

Visa Online Untuk Keluarga Akan Berkuat Kuasa Tidak Lama Lagi

JEDDAH - Kementerian Dalam Negeri tidak lama lagi akan mengaktifkan visa secara online yang mana boleh memohon visa untuk pasangan dan anak-anak mereka dengan segera.


Perkhidmatan baru itu dilancarkan oleh Timbalan Putera Mahkota Muhammad bin Naif, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri kedua di pedalaman, Selasa lepas.

Pengguna perlu mendaftar untuk perkhidmatan Abshir di bawah kementerian kementerian, yang memudahkan permintaan dalam talian daripada rakyat dan urusan tersebut dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Arab, sumber berkata.

Proses pendaftaran melibatkan memilih ikon untuk pengguna baru, memasukkan data peribadi seperti nombor visa, alamat e-mel, bahasa pilihan dan nombor telefon mudah alih. Selain itu juga pengguna perlu mematuhi  dan bersetuju kepada terma-terma serta syarat-syarat yang ditetapkan.

Pengguna kemudian perlu pergi ke halaman yang baru untuk mengesahkan permohonan itu dan memberikan identiti pengguna serta kata laluan. Cap jari pada mesin yang dipasang di lokasi yang berbeza boleh mengaktifkan akaun. Sebagai alternatif, pengguna boleh membuka akaun di pejabat kementerian.

Sementara itu, kemudahan perkhidmata yang ditawarkan oleh Pentadbiran Am Hal Ehwal Pegawai Dagang itu dibuka pada hari Ahad. Pengguna perlu melawat portal kementerian dan mengikut arahan yang ditetapkan.

Sumber : Arab News

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook