Friday, January 3, 2014

Israel menahan 15 warga Palestin, 8 Daripadanya Remaja



HEBRON - Rejim Israel telah menangkap 15 warga Palestin, termasuk lapan remaja di bandar Tebing Barat, Hebron. Sebelum berlakunya serangan tersebut, tentera Israel telah mengepung kawasan Dora di selatan bandar dan menyerbu kediaman warga Palestin.

Mereka yang ditangkap dari rumah mereka telah dibawa ke tempat  yang tidak diketahui. Antara anak-anak muda yang ditahan, Mahmoud Harbiyat ( 14 ), Ghalib Harbiyat ( 15 ), Mohamed Harbiyat ( 15 ), Ali Yousif ( 14 ), Hamza Abu Ras ( 13 ), dua adik-beradik kembar Mohamed Ahmed dan Hawwash ( 13 ), dan Qusai Al - Atrash ( 14 ).

Sementara itu, saudara perempuan Qusai yang tidak disebut namanya yang berusia 19 tahun juga ditangkap bersama dengan Omar Al - Atrash ( 24 ), Mohamed Mohamed ( 23 ), Mahmoud Abu - Bangsa ( 30 ) , Yousif Mohamed ( 17 ) , Reyad Abu - Bangsa (21 ) , dan Mo'men Attoun ( 19 ). Rejim Israel mendakwa mereka telah menyerahkan surat perintah penangkapan untuk seluruh  keluarga Ahmed Abu-Ras.

Penduduk tempatan melaporkan bahawa pihak tentera telah menyerahkan pernyataan bertulis yang ditandatangani oleh gabenor tentera Israel di Hebron kepada mereka dan mengugut akan mengambil tindakan sekiranya antara kanak-kanak tersebut terlibat dalam membaling batu kepada tentera Israel.

"Sesiapa yang berani membaling batu bermakna meletakkan dirinya dalam bahaya dan keluarganya akan dikenakan hukuman yang setimpal."

Sumber : Arrahmah.com

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook